آرشیو مهر ماه 1402

ارائه وبللاگ های آموزشی درباره ی محصولات خانگی

سرویس کردن و استفاده مناسب از هیتر

۷ بازديد

بررسی اجمالی هیتر ها

مطالب برگرفته از سایت گزینگ 

هیتر ها یکی از محصولات گرمایشی هستند که برای مکان های نسبتا بزرگ و بزرگ چون گلخانه ها ، مرغداری ها ،بانک ها ،کارگاه های صنعتی و… مورد استفاده قرار میگیرند. به طور عمده هیترها در مدل های برقی، گازی، گازوییلی ، دوگانه سوز طراحی و عرصه میشوند که با توجه به شرایط ساختمان و مساحت و نوع سوخت در دسترس میتوان این محصول را خریداری کرد. باید بدانید که به ازای هر متر مکعب از فضا نیازبه ۴۰ کیلو کالری گرما در هر ساعت است بنابراین هرچه متراژ فضای مورد نظر بیشتر باشد به هیتری با توان کیلو کالری بیشتری نیاز خواهیم داشت. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا مزایا و معایب و نحوه سرویس کردن هیتر را با هم بررسی کنیم.

مزایای واقعی هیتر ها 

از مزیت های آن میتوان گفت : که هیترها کل گرمای تولید شده ی خود را به محیط انتقال میدهند و از هدر رفتن انرژی جلوگیری میکنندو به دلیل گرمایش بیشتر آنها نسبت به سایر وسیله های گرمایشی برای اماکن بزرگ مناسب و بهینه میباشد و دغدغه صاحب کاران و کارفرمایان مشاعل بزرگ را برطرف میکند. از دیگر مزیت های آن میتوان به انواع مختلف آن اشاره کرد که بسته به موقعیت میتوان در میان انواع هیترهای گازی ،برقی ،گازوییلی و دوگانه سوز  دست به انتخاب زد.

 

هیترها از نظر کاربرد به دو دسته تقسیم میشوند 

خانگی :

هیترهای خانگی انواع متفاوتی چون هیتر های برقی ،فن دار و … دارد که برای منازل مسکونی هیتر برقی بسیار مناسب و به صرفه میباشد و این دستگاه ها خود به دو نوع تابشی و فن دار تقسیم میشود. که در سیستم تابشی هوا به صورت مستقیم گرم میشود و فن دار ها از طریق پروانه یا فن هوای سرد وارد محفظه شده و بعد از گرم کردن آن هوا را به بیرون هدایت می کند.

 

هیتر های خانگی

 

هیتر های صنعتی 

منبع اصلی انرژی در هیترهای صنعتی سوخت آن میباشد . این هیترها سوخت را به انرژی گرمایی تبدیل میکنند. هیترهای صنعتی و یونیت هیتر ها را  میتوان به انواع مختلفی از لحاظ طراحی ،نوع کارکرد ، مشخصات فیزیکی ،منبع سوخت  طبقه بندی کرد. اگر بخواهیم هیتر ها را از نظر طراحی بررسی کنیم فن این دستگاه ها در بغل و خروجی آن در سقف قرار میگیرد و برای اماکن کاری و تجاری مناسب است . به طور عمده هیتر ها از لحاظ مشخصات فیزیکی مقاوم و انعطاف پذیر هستند و با توجه به محفظه ای که در کنار سوخت برای این دستگاه ها تعبیه شده است .از انفجار و آتش سوزی جلوگیری میشود. و  از لحاظ منبع سوخت همان گونه که در بالا اشاره کردیم به انواع برقی ، گازوییلی ،دوگانه سوز، گازی دسته بندی میشوند.

 

نکاتی در خصوص نصب هیتر های صنعتی 

در زمان نصب و راه اندازی  هر نوع از هیترهای  صنعتی  حتما به اتصالات توجه داشته باشید.   استفاده از قطعات کنترلی همچون فشار سنج، شیر گاز ایمنی، شلنگ مخصوص گاز و … در مسیر سوخت رسانی مخصوصا لوله کشی گاز لازم و ضروری است . این دستگاه ها  را باید به طور مرتب و در دوره های مشخص سرویس کنید در صورت پیدا کردن ایراد فنی جت هیتر از کار می افتند یا در عملکرد آنها خلل ایجاد میشود و در نهایت مصرف انرژی آن بالا میرود و راندمان دستگاه پایین می آید. پس اگر میخواهید از حوادث و احتمال انفجار جلوگیری کنید و ایمنی دستگاه دستگاه به خطر نیفتد به فکر سرویس کردن دوره ای جت هیتر ها باشید.

قبل از خاموش کردن هیتر برقی، فضا را ترک نکنید

وقتی قصد بیرون رفتن از منزل یا محیط را دارید نباید خاموش کردن هیتر را زا یاد ببرید. یکی از کار های خطرناکی که باعث به وجود آمدن خسارت‌ های زیادی می‌شود،این است که است که بخاری برقی را روشن بگذارید و از خانه یا محل کار خارج شوید. بنابراین اگر می خواهید از فروشگاه یا خانه خارج شوید هیتر را خاموش کنید. خیلی وقت ها پیش می آید هنگامی که خارج شده و برمی گردید دوستدارید اتاقی گرم داشته باشید اما ممکن است وقتی شما د رخانه نیستید بخاری دچار مشکل شود و خسارت های جبران ناپذیری برای شما پیش آید. بنابراین بهتر است حتما ان را خاموش کنید.

معرفی هیتر های گازی :

هیتر گازی یکی از سیستم های گرمایشی مستقل از سیستم موتور خانه  هستند که به صورت مستقیم هوا را گرم میکند. این هیترها از طریق فن دمنده ای که در پشت آن تعبیه شده است گرما را در محیط  پخش میکنند. گرمای پخش شده  به وسیله هیتر به سرعت و شدت بیشتری نسبت به سایر سیستم های گرمایشی دیگر در محیط انتقال می یابد. در هیترهای گازی فن دار چون گرما از طریق فن  خیلی سریع  به محیط پرتاب میشود   این امر از احتمال داغ شدن بیش اندازه هیتر جلوگیری میکند. در اکثر هیترهای گازی فن دار میتوان سرعت فن و میزان دما را به دلخواه تنظیم و کنترل کرد .

درهیترهایی که دارای ترموستات هستند میتواند دمای محیط را به صورت اتوماتیک کنترل کند علاوه بر این مزیت ایمنی هیتر را بالا برده به گونه ای که با داغ شدن بیش از اندازه هیتر ، ترموستات به صورت اتوماتیک و خودکار هیتر را خاموش میکند. برای استفاده از هیتر های گازی فن دار حتما مساحت و محیط و شرایط استقرار هیتررا در نظر داشته باشید انتخاب هیتر علاوه بر تامین دمای مورد نیازتان باعث صرفه جویی در انرژی و جلوگیری از هزینه های اضافی میشوند. و دلیل استفاده از این هیتر ها در محیط های تجاری و صنعتی و انواع کارگاه ها و گلخانه های بزرگ همین سوخت ارزان و مقرون به صرفه بودن این محصول میباشد که باعث جذب طرفدارن بیشتر به خود میشود.

مزایای استفاده از هیتر گازی 

  • مجهز بودن هیتر های گازی به حسگر باعث میشود تا از گسترس حرارت زیاد جلوگیری شود.
  • مانع از ورود دود ها و گاز های غیر مفید و مضر به محیط میشود.
  • مجهز بودن به فن آکسیال باعث تعادل حرکت گرما خواهد شد.
  • انواع هیتر گازی با کیفیت از سیستم کنترل فشار گاز ورودی تبعیت می کند.
  • سوخت به صورت بهینه و به صرفه مصرف میشود.
  • قابلیت اتصال به دیوار و یا استقرار روی زمین
  • دارای بدنه فولادی مستحم

معایب هیتر گازی فن دار 

از معایب این هیترها میتوان به پر سر و صدا بودن آن اشاره کرد که باعث ایجاد آلودگی صوتی میشود و همین مشکل،شرکت ها و کارخانه های سازنده  سیستم های گرمایشی را به این فکر انداخته است تا هیتر های با فن های کم صدا تر و بی درد سر تر تولید کنند . در اتاق هایی که تهویه ندارد و رطوب و نم دارد از هیتر های گازی فن دار استفاده نکنید. هنگام خرید هیترها بیشتر از هر چیز باید به سیستم ایمنی آن توجه کرد .باید در نظر داشته باشد هیتر هایی که بدنه استیل دارند مقاومت و دوام بیشتری در برابر حرارت  دارند و کمتر دچار فرسایش و خرابی میشوند اما هیتر های با بدنه پلاستیک امکان ذوب شدن در برابر حرارت را دارند.

 

هیتر های گازی
هیتر های گازی

 

هیتر های تابشی مادون قرمز 

عناصر گرمایشی غالبا در یک پاکت شیشه ای شبیه لامپ و با یک بازتابنده برای هدایت انرژی خروجی از بدنه بخاری بسته بندی میشوند.این عنصر اشعه مادون قرمز منتشر میکند به طوری که در هوا یا فضا حرکت میکند و در عین برخورد به سطح جذب کننده به طور مستقیم افرادیا اشیا را گرم میکند این نوع بخاری معمولا برای زیر زمین ها و گاراژها  مناسب هستند.

بخاری های تابشی بی صدا هستند اما ریسک احتراق و آتش سوزی اثباب و اثاثیه مجاور بخاری را به دلیل شدت گرمای خروجی  را دارد.

هیترهای برقی همرفت 

همرفت به انتقال انرژی به دلیل جابه جایی سیال (مایع و گاز ) گفته میشود. اگر بخواهیم بدانیم که بخاری های همرفتی چگونه محیط را گرم میکنند تصور کنید در جایی از اتاق که بخاری وجود دارد در اطراف آن هوا گرم و سبک شده و به طرف بالا حرکت میکند و در قسمتی که بخاری نیست و هوا سردتر است هوای گرمی که به طرف بالا رفته سرد و سنگین میشود و به سمت پایین میرسد که این چرخه به وسیله بخاری آنقدر ادامه می یابد تا کل محیط را گرم شود.

 

هیتر های گازوییلی 

هیترهای گازوییلی درست مانند هیتر های برقی کار میکنند با این تفاوت که منبع سوخت این هیترها گازوییل بوده و با سوختن خود تولید انرژی کرده و کوره را گرم میکنند و بعد از گرمشدن کوره فنی که داخل دستگاه تعبیه شده است شروع به فعالیت میکند.و هوای سرد  بیرون را به داخل کشیده و بعد از گرم کردن هوا ،آن را به سمت بیرون پرتاپ میکند. اما یکی از تفاوت های عمده هیترهای گازوییلی با هیتر های برقی این است که هیتر های گازوییلی به دلیل نداشتن دودکش هوای گرم را همراه با حجمی از گاز هایی نظیر دی اکسید کربن و سایر گازهای محتمل اختراق وارد فضا میکند و این امر میتواند برای برخی از اماکن مضر و خطرناک باشد و مسبب  زیان هاییی شود. بنابر این اساس لازم و ضروری است که هیتر مناسب با شرایط و نوعصنعت و جایی که مورد استفاده قرار میگیرد انتخاب شود.

 

هیتر های گازوییلی
جت هیتر گازوییلی

نکاتی در مورد هیتر برقی فن دار

با سویییچ های مخصوصی که متعلق به فن هیتر میباشد میتوان دما را بر روی حالت خاموش ، باد سرد ،باد گرم و باد خیلی گرم تنظیم کرد.

از ویژگی های این دستگاه 

  1. مجهز به سیستم ایمنی برای محافظت در برابر حرارت زیاد
  2. قطع شدن اتوماتیک در صورت بالا بودن حرارت
  3. دارای چراغ ال ای دی

 

زمانیکه بخاری روشن نمی شود 

  1. عدم برق پریز برق
  2. سیم برق  دچار قطعی شده است.
  3. خراب شدن ترموستات
  4. خرابی کلید چند حالته
  5. خراب شدن ترموستات ایمنی المنت ها

  زمانیکه فن روشن نمی شود 

  1. فن دچار سوختگی شده
  2.  خرابی کلید چند حالته

 در حالتی که گرمای بخاری کم است 

  1. قطعی المنت باد گرم
  2. نیم سوز شدن فن

 اگر فن روشن می شود ولی  گرما ندارد 

  1. المنت ها قطع میباشند.
  2.  خرابی کلید چند حالته
  3.  خرابی ترموستات
  4.  خراب شدن ترموستات ایمنی المنت ها

 خاموش شدن المنت بعد از چند لحظه کار کردن  

  1.  خراب شدن ترموستات
  2.  خراب شدن ترموستات ایمنی المنت ها

زمانیکه چرخش هیتر غیر فعال میباشد 

  1. خراب شدن موتور گیربکس
  2.  خرابی کلید حالت چرخش
  3.  خراب شدن بازو های مکانیکی

برای آگاهی از نحوه استفاده از این دستگاه گرمایشی باید بدانید که از چه قطعاتی تشکیل شده است. فن هیتر از قطعاتی به شرح زیر تشکیل شده است:

  • بدنه‌ی‌ اصلی
  • شبکه‌ی خروج هوا
  • کلید ترموستات
  • شبکه‌ی ورود هوا
  • کلید کنترل حرارت
  • چراغ نشانگر

مزایا و معایب فن هیتر

این دستگاه همانند دیگر وسایل برقی دارای مزایا و معایبی است که باید مورد توجه قرار گیرد . از مزیت های فن هیتر میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

  • باعث آلودگی محیط نمیشوند.
  • به نصب کردن نیازی ندارند.
  • قابل جابه جایی و حمل هستند .
  • تنها به یک پریز برق احتیاج دارند تا بتوان آن را روشن کرد.

 

و در کنار این مزیت ها معایبی هم که دارد از این قرار است :

  • قادر به گرم کردن محیط های بزرگ نمیباشد .
  • در صورت خرابی و از کار افتادن  ترموستات موجب آتش سوزی میشود.
  • مصرف انرژی در بسیاری از آنها بالا بوده و هزینه زیادی را متحمل میشود.

اما باید بدانید مزایای این دستگاه بیشتر از معایب آن میباشد. در مواقع هوای سرد میتوانید فن دستگاه را کنار تخت یا میز قرار دهید و از گرمای مطبوع آن لذت ببرید .

چگونه فن هیتر را راه اندازی کنید 

 راه‌اندازی فن هیتر، بسیار آسان است و به پیچیدگی خاصی نیاز ندارد زیرا این دستگاه از قبل کاملا مونتاژ شده است و همه‌ی اجزای آن ثابت است. برای راه اندازی فن هیتر بهتر است نکات زیر را رعایت کنید.

  • سعی کنید با احتیاط فن هیتر را از بسته بندی خارج کنید.
  • فن دستگاه با حالتی ایستاده روی سطحی صاف قرار گیرد.
  • توجه داشته باشید تا مانعی سد راه ورودی و خروجی فن هیتر نشود.
  • قبل از روشن کردن فن هیتر کلید را بر روی حالت خاموش قرار دهید.
  • در نظر داشته باشید ولتاژ کارکرد فن هیتر باید با ولتاژ برق، مطابقت داشته باشد.
  • دوشاخه را به پریز وصل کنید و کلید ترموستات را در وضعیت حداکثر در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید. توجه داشته باشید که دوشاخه نباید شل باشد.

هشدار : برای جلوگیری از اضافه بار مدار الکتریکی، توصیه می‌شود هنگام روشن کردن فن هیتر، هیچ وسیله‌ی دیگری در مدار مشابه فن هیتر متصل نباشد.

  • چنانچه فن هیتر شما قابلیت تنظیم حرارت دارد، در تابستان میتوانید از حالت خنک کننده آن استفاده کنید.
  • در صورتی که گرمایش کم فن هیتر را میخواهید، کلید کنترل حرارت را در وضعیت ۱ قرار دهید.
  • اگر  گرمایش زیاد فن هیتر را میخواهید، کلید کنترل حرارت را در وضعیت ۲ قرار دهید.
  • در صورتی که میخواهید دستگاه را خاموش کنید ، کلید کنترل حرارت را در وضعیت  . قرار دهید.
  • هنگامی که کار شما با دستگاه تمام شده و نمیخواهید از دستگاه استفاده کنید دوشاخه را از پریز بکشید.

 

بهترین برند های هیترهای گازی و گازوئیلی موجود در بازار 

  1. انرژی 
  2. آذر تهویه 
  3. گرماتاب 
  4. گرماسان
  5. نیرو تهویه البرز
  6. نیک گستر 

مهم ترین نکاتی که باید برای خرید مایکروویو بدانید

۶ بازديد

مهم ترین نکاتی که باید برای خرید مایکروویو بدانید چه نکاتی هستند؟

مطالب برگرفته از سایت گزینگ کالا 

دستگاه مایکروویو یکی پرکاربردی ترین لوازم برقی آشپزخانه برای یک آشپزی سریع و ساده می باشد که در پخت و پز و گرم کردن مواد غذایی به بهترین شکل به شما کمک می کند. کار کردن دستگاه مایکروویو به وسیله ی تابش الکترومغناطیس می باشد به طوری که تابش این امواج سبب به جنبش درآوردن آب و دیگر مولکول های غذا می شود و سبب ایجاد گرما و سپس طبخ غذا می گردد.

 انواع مایکروویو

مایکروویوها به سه دسته ی اصلی تقسیم شده اند که عبارتند از رومیزی ، بالا اجاقی و توکار.

 رومیزی: اگر در سطوح آشپزخانه ی خود برای یک دستگاه مایکروویو فضا دارید قطعا بهترین انتخاب برای شما مدل رومیزی می باشد زیرا هم استفاده از آن نسبت به سایر مدل ها آسان تر است و هم از قیمت ارزانتری برخوردار می باشد.

 

مایکروویو رومیزی
مایکروویو رومیزی

 

 بالا اجاقی: اگر در آشپزخانه فضایی که دراختیار دارید کم است می توانید این مدل را انتخاب کنید زیرا فضای بسیار کمی را اشغال می کند و در بالای اجاق گاز و ارتفاع نصب می شود به طوری که جای هود را در آشپزخانه می گیرد. این مدل نصب راحتی ندارد و باید از نصاب کمک بگیرید و همچنین نسبت به مدل رومیزی گران تر می باشند.

 توکار : این مدل از مایکروویوها به صورت توکار در داخل کابینت قرار می گیرند و فضای داخل کابینت را اشغال می کنند و نصب آسانی ندارند و از لحاظ قیمت نیز از دو مدل دیگر گرانتر می باشند.

 

 

مایکروویو-توکار
مایکروویو-توکار

 

 تفاوت مایکروویو با مایکروفر

برای برخی از کاربران این سوال پیش می آید که مایکروویو چه تفاوتی با مایکروفر دارد در جواب این سوال باید گفت که طبخ مایکروفر به وسیله ی حرارت و گرمای خارجی یعنی المنت غذا می باشد در حالی که مایکروویو به وسیله ی اشعه ی الکترومغناطیس فرآیند طبخ غذا را انجام می دهد.

 

نکاتی که باید هنگام خرید مایکرویو به آنها توجه کنید 

 

 اندازه :اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید اندازه ی دستگاه می باشد زیرا باید دستگاهی را انتخاب کنید که مناسب فضایی باشد که در اختیار دارید و همچنین پاسخگوی نیاز شما در آشپزی باشد.

نکته ی قابل توجه این است که در هنگام خرید باید به اندازه و ظرفیت داخلی مایکروویو نیز دقت کنید زیرا اندازه ی خارجی متناسب با اندازه ی داخلی دستگاه نمی باشد.

 

 توان مصرفی: توان یک مایکروویو نشانگر قدرت آن می باشد که با واحد وات نمایش داده می شود و هر چه عدد توان بالاتر باشد قطعا غذای شما سریع تر آماده می گردد. توان مایکروویوها یه صورت ۵۰۰ تا ۱۶۰۰ وات می باشد که مدل های کامپک توان ۵۰۰ تا ۸۰۰ وات و مدل های متوسط توان ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ وات و مدل های بزرگ نیز توانی برابر ۱۰۰۰ تا ۱۶۰۰ وات دارند. به این نکته حتما توجه داشته باشید که هر چقدر توان مایکروویو بالاتر باشد به انرژی بیشتری هم نیاز است و در نتیجه هزینه ی برق بیشتری نیز خواهید داشت.

 برنامه ی پخت: مایکروویوهایی که مجهز به برنامه ی پخت مانند برنامه ی پخت پیتزا، ماهی، پاستا، سیب‌زمینی، سبزیجات، گوشت و … می باشند  به شما در آشپزی بسیار کمک می کنند زیرا هر برنامه ی پخت متناسب با غذای مربوطه ، زمان و دمای پخت را به صورت خودکار تنظیم می ‌نماید و با انتخاب آن برنامه بهترین عملکرد دستگاه برای پخت آن غذا انتخاب می‌شود و دیگر لازم نیست نگران خام ماندن یا سوختن غذای‌ خود باشید.

  کانوکشن: کاربرد این قابلیت در زمان پخت مواد غذایی به این صورت می باشد که با هدایت یکنواخت گرما به سمت مواد غذایی باعث می شود تا غذا زودتر پخته شود و مغز مواد به طور کامل پخته شود در حالی که خاصیت، طراوت و تازگی ماده ی غذایی کاملا حفظ شود. در قسمت پشتی دستگاه مایکروویو فن‌ هایی تعبیه شده است که گرمای تولید شده توسط المنت‌ های برقی را به گردش در می‌ آورند و گرما به صورت یکنواخت به همه قسمت‌های غذا منتقل می‌شود.

اگر می خواهید همواره غذاهای متفاوت و خوشمزه داشته باشید در هنگام انتخاب مایکروویو دقت داشته باشید که دستگاه از این قابلیت برخوردار باشد.

 

 فناوری اینورتر : مایکروویوهایی که دارای فناوری اینورتر می باشند می توانند با هر میزان توانی که برایشان تنظیم کنید به صورت یکنواخت کار کنند اما مایکروویوهایی که از این فناوری برخوردار نیستند تنها دارای دو حالت استفاده می باشند یا خاموش هستند یا از ۱۰۰ درصد توان خود استفاده می کنند.

 

مهم ترین نکاتی که باید برای خرید مایکروویو بدانید

 

 دستگاه هایی که دارای این فناوری می باشند باعث می شوند که پخت سریع تر و مصرف برق کمتری داشته باشید 

 

 سولاردام ( پخت نوری ) : مایکروویوهایی که مجهز به فناوری سولاردام یا همان پخت نوری هستند علاوه بر امواج مایکروویو، از تابش امواج نوری هم برای پخت مواد غذایی استفاده می‌کنند که باعث می‌شود نتیجه ی بهتری در پخت غذا حاصل شود و به‌ دلیل استفاده از نور در پخت، غذا خشک نمی‌شود و همچنان آبدار باقی می‌ماند. در روش پخت نوری ویتامین‌ های موجود در مواد اولیه ی غذاها بیشتر حفظ می‌شود و در نتیجه ازغذای سالم‌ تری برخوردار می شوید و همچنین این قابلیت در پخت سریع مواد غذایی نیز تاثیر زیادی دارد.

 

 گریل : امروزه خریداران بیشتر به سمت مایکروویوهایی می روند که کاربردهای آن مانند یک اجاق گاز باشد. یکی از این ویژگی ها داشتن قابلیت گریل می باشد که با استفاده از آن و گرمای مستقیم می توانید غذای خود را برشته و خوشمزه تر نمایید. جدا از قابلیت گریل برخی از مایکروویوها از سیستم جوجه گردان نیز برخوردار هستند که می توانید در هنگام خرید این دستگاه به این قابلیت ها توجه کنید.

 

گریل مایکروویو
گریل مایکروویو

 

یخ زدایی : نحوه ی یخ زدایی با دستگاه مایکروویو یکی از راحت ترین و سریع ترین روش های یخ زدایی مواد غذایی می باشد. در زندگی امروزی که معمولا خانم ها به دلیل شاغل بودن فرصت کافی برای آشپزی کردن ندارند استفاده از مایکروویو می تواند بسیار مفید باشد. برای این کار فقط لازم است بر اساس دستور آن عمل کنید برای مثال دما را به درستی تنظیم نمایید تا مواد نیم پز نشوند و سپس از موادی که با استفاده از مایکروویو یخ زدایی شده اند سریع استفاده نمایید و دوباره آن را داخل فریزر نگذارید.

  • هر غذایی مناسب یخ زدایی در دستگاه مایکروویو نمی باشد.
  • دمای مناسبی برای یخ زدایی در مایکروویو انتخاب و تنظیم نمایید.
  • از نمک زدن، آب گرم ریختن و … بر روی مواد غذایی خودداری کنید.
  • حتما در حین یخ زدایی چند بار غذاها را زیر و رو نمایید تا عمل یخ زدایی به درستی انجام پذیرد.

مایکروویو  دارای قفل کودک 

جدیدا مایکروویو هایی تولید شده ان که دارای قفل کودک می باشند. با داشتن این ویژگی برای افرادی که در خانه ی خود کودک دارند و ممکن است به هر دلیلی به ان دست بزنند بسیار کاربدری است و مانع از به وجود آمدن آسیب های احتمالی می شود. قفل کودک د رمایکروویو ها با کمک یک کد کار فعال می شود که مانند رمز عبور برای باز کردن قفل می باشد.

تمیز کردن خودکار مایکروویو

تمیز کردن مایکروویو ها از سخت ترین کار ها می باشد به همین دلیل مدل های جدید را طوری ساخته اند که  یا به راحتی تمیز شوند و یا اینکه دارای تمیز کننده ی خودکار می باشند. در این مایکروویو ها قابلیت خود تمیز کننده حرارتی وجود دارد به این صورت که با استفاده از این قابلیت بدون کاربرد مواد شوینده یا مواد شیمیایی فضای داخلی ماکروفر را تمیز می کند. در بعضی از مایکروویو ها قابلیت بخار شو وجود دارد به این معنی است که با فشردن یک کلید بخار شوی دستگاه فضای داخلی دستگاه را تمیز می شود.

 

مهم ترین نکاتی که باید برای خرید مایکروویو بدانید

 

 آیا اشعه ی مایکروویو مضر است؟

درست است که دستگاه مایکروویو اشعه تولید می کند ولی همه ی اشعه ها مضر نیستند مایکروویوها از اشعه ی ایکس یا اشعه ی گاما استفاده نمی کنند و غذاهای رادیواکتیوی ایجاد نمی کنند. مایکروویوها می توانند غذا بپزند اما ساختار شیمیایی یا مولکولی آن را تغییر نمی دهند. در نتیجه بر اساس پژوهشات به دست آمده تا به الان اشعه ی مایکروویو برای انسان خطرناک نمی باشد و همچنین مواد غذایی را نیز آلوده نمی کند و وسیله ای ایمن و سریع برای پخت غذا می باشد.

 

 روش تمیز کردن دستگاه مایکروویو

قبل از تمیز کردن، اجاق را خاموش کرده و از برق جدا کنید. برای تمیزکردن از اسپری و سایر تمیزکننده های خشن استفاده نکنید زیرا ممکن است باعث ایجاد خش و یا لکه دار شدن سطح درب دستگاه شود. اجازه ندهید صفحه ی کنترل دستگاه خیس شود و آن را با یک پارچه ی مرطوب پاک کنید.

یک روش ساده برای تمیز کردن مایکروویو که آسانتر از همه ی روش ها می باشد به این شیوه است 

آب نصف لیمو را در کاسه ای بریزید و با مقداری آب مخلوط نمایید و کاسه را در مایکروویو قرار بدهید تا زمانی که آب به نقطه ی جوش برسد بعد اجازه دهید تا برای چند دقیقه همه چیز خیس بخورد. سپس با استفاده از یک دستمال فضای داخلی و دیواره های مایکروویو را تمیز کنید تا جرم های آن پاک شود. اجاق مایکروویو باید مرتبا تمیز شود و رسوبات غذایی در آن از بین بروند ؛ زیرا اگر اجاق را در شرایط تمیز نگه ندارید ممکن است منجر به خرابی سطح شود و این موضوع می تواند بر عمر دستگاه اثر منفی داشته باشد.

 

روش تمیز کردن دستگاه مایکروویو
روش تمیز کردن دستگاه مایکروویو

 

 

 نمونه ی موجود مایکروویو در فروشگاه اینترنتی گزینگ کالا 

 

 مایکروویو پرشیا فرانس مدل ۴۰۴۲ PR سولاردام ◊

  • گریل دار
  • هالوژن دار
  • ظرفیت ۴۰ لیتر
  • تمام لمسی دیجیتال
  • مجهز به جوجه گردان
  • دارای سیستم قفل امنیتی درب
  • یکنواختی و پخت و پز با سیستم گرامافون
  • گارانتی ۱۸ ماهه پرشیا فرانس
  • دارای ۱۰ سال خدمات پس از فروش

انتخاب مناسب سیستم های گرمایشی

۹ بازديد

راهنمای استفاده از سیستم گرمایش

مطالب برگرفته از سایت گزینگ کالا 

یکی از مهم ترین اقدامات در فصل سرما انتخاب مناسب ترین سیستم های گرمایشی برای منزل و یا محیط کار می باشد. برای انتخاب یک سیستم گرمایشی  مناسب باید عوامل مختلفی در نظر گرفته شود زیرا امروزه با پیشرفت تکنولوژی برای مکان ها و مصرف و سوخت های مختلف سیستم های گرمایشی مختلفی نیز تولید می شود. اگر به فکر خرید یک سیستم گرمایشی مناسب برای منزل و محل کار خود هستید، در مقاله ی انتخاب مناسب سیستم های گرمایشی با ما همراه باشید تا انواع سیستم گرمایشی و مزایا و معایب آن ها را بشناسید و بهترین سیستم گرمایشی را برای محیط خود انتخاب نمایید.

 

معرفی انواع سیستم های گرمایشی

برای خرید سیستم گرمایشی برای یک محیط باید اطلاعاتی در مورد انواع سیستم های گرمایشی داشته باشید تا بتوانید بهترین نوع را بسته به شرایط خود انتخاب نمایید.آشنایی با انواع سیستم گرمایشی به شما در انتخاب و خرید بهترین سیستم برای محیط مورد نظر خود کمک بسیاری می کند.

  • بخاری
  • شومینه
  • پکیج
  • موتور خانه
  • گرمایش از کف
  • سیستم گرمایشی قرنیزی
  • سیستم گرمایش از سقف خانگی

 

معرفی انواع بخاری در انتخاب مناسب سیستم های گرمایشی

بخاری یک وسیله ی گرمایشی است که در مقایسه با سایر محصولات گرمایشی استفاده از آن بسیار راحتتر می باشد و برخلاف دیگر سیستم ها نصب آن نیازی به تجهیزات و لوله کشی خاصی ندارد و به راحتی میتوان آن را حمل و جابه جا نمود. با اینکه امروزه بسیاری از خانه ها از وسایلی همچون پکیج ، رادیاتور و … استفاده می کنند اما استفاده از بخاری همچنان در صدر وسایل گرمایشی می باشد. بخاری ها با توجه به نوع سوخت ، میزان گرما دهی ، برند و مدل ، ترموستات و … با همدیگر متفاوت هستند در این بخش از مقاله ی انتخاب مناسب سیستم های گرمایشی به معرفی انواع بخاری ها می پردازیم.

 معرفی بخاری برقی 

بخاری برقی یکی از سیستم های گرمایشی مطمئن و کوچک می باشد که نیروی برق  را به انرژی گرمایشی تبدیل می کند. این نوع بخاری ها مکانیزم ساده ای دارند و در اندازه های کوچکی تولید می شوند و بسته به اندازه، توان مصرفی، نوع طراحی و نوع المنت گرمازا برای محیط های زیادی میتوان از ان ها استفاده کرد . بخاری های برقی دودکش ندارند و به دلیل داشتن فن بعد از روشن شدن دستگاه بلافاصله گرمادهی خود را شروع می کنند. تقریبا همه ی بخاری های برقی امروزی برای تنظیم هوای اتاق مجهز به ترموستات اتوماتیک هستند که به طور خودکار پس از رسیدن به دمای مطلوب در همان درجه حرارت می ماند.

 

معرفی بخاری برقی
معرفی بخاری برقی

مزایای استفاده از بخاری برقی

قابلیت حمل آسان

کم حجم بودن و اشغال فضای کم

تولید شده در طرح ها و اندازه های مختلف

صرف هزینه ی کمتر نسبت به سایر بخاری ها

شروع شدن بلافاصله ی گرمادهی به دلیل داشتن فن

معرفی انواع بخاری برقی

هنگامی که شما در منزل یا محیط کار خود به گرمای هدفمند نیاز داشته باشید می‌توانید از بخاری برقی استفاده کنید. در اینجا با چند مدل اصلی بخاری برقی آشنا می‌شوید.

  •  فن دار
  •  تابشی
  •  کانوکتور

 

انتخاب مناسب سیستم های گرمایشی

 

 بخاری های برقی فن دار

این مدل از بخاری ها انرژی لازم خود را جهت تامین نمودن گرمای لازم از انرژی الکتریسیته دریافت می کنند و همچنین مجهز به سیستم فن دمنده می باشند که وظیفه ی آن پخش کردن گرمای تولید شده در محیط اطراف خود می باشد. در بخاری های برقی فن دار گرما از سمت پایین به بالا در حرکت است و ایجاد جریان هوا به کمک فن باعث می شود که گرما در نقاط مختلف محیط به طور کاملا یکنواخت پخش شود. این بخاری ها شعله ی باز ندارند و سبب تولید و پخش گازهای سمی در محیط نمی شوند به همین دلیل انتخاب بسیار مناسبی برای مراکزی است که مواد شیمیایی سر و کار دارند.

 

 

بخاری های برقی فن دار

 بخاری های برقی تابشی

بخاری های برقی تابشی دارای چند المنت حرارتی هستند که وظیفه ی تولید گرما را بر عهده دارند.

این بخاری ها با روش گرم کردن مستقیم اجسام از طریق انرژی تابشی، باعث گرم شدن محیط مورد نظر می شوند به طوری که اشیایی که در مسیر تابش این مدل از بخاری قرار بگیرند می‌توانند گرمای آن را به صورت مستقیم احساس کنند.

بخاری‌های دیگر با گرم کردن هوا و انتقال انرژی گرمایی باعث گرم شدن محیط می ‌شوند. اما همان ‌گونه که تابش نور خورشید باعث گرم شدن کره ی زمین می‌شود، بخاری های برقی تابشی نیز اجسام و افراد را مستقیماً گرم می‌کند.

 

 بخاری های برقی کانوکتور

در بخاری برقی کانوکتور نیز مانند دو نمونه ی قبلی ، المنت ها مسئول تولید گرما و حرارت می باشند.

این نوع بخاری ها نسبت به دو نوع قبلی دارای ابعاد بزرگتری هستند و امکان استفاده از فن در آن ها وجود دارد و کاملاً بی صدا هستند اما چنانچه از فن آن استفاده شود مانند بخاری برقی های فن دار صدای فن آن شنیده می شود.

برای مدت زمان طولانی از بخاری برقی استفاده نکنید

شاید از خودتان بپرسید که باید بخاری برقی در طول روز و شب باید چند ساعت روشن باشد. بخاری برقی نباید مدت زمان زیادی روشن بماند. روشن بودن زیاد بخاری برقی باعث افزایش چند هزینه زیاد برق شده و د رمدت طولانی باعث خراب شدن آن می شود. باید به این نکته توجه کنید که بعد از مدتی استفاده بخاری را خاموش کنید. اگر بخاری زیاد روشن بماند شاید باعث ذوب شدن دستگاه نیز شود. اگر قصد خرید بخاری برقی دارید بخار برق یهای ترموستات دار بهترین گزینه هستند زیرا مصرف برق کمتری دارند و از لحاظ ایمنی نیز عالی هستند.

 

انتخاب مناسب سیستم های گرمایشی

 

کابل برق را با فاصله مناسب از بخاری برقی قرار دهید

 از دیگر نکات مهمی که باید در هنگام استفاده ا زبخاری برقی بدانید این است که کابل برق را از بخاری دور نگه دارید. نزدیک بودن کابل به بخاری باعث ذوب شدن آن شده و یا ممکن است آتش سوزی پیش بیاید. بهتر است که از چند راهی برای اتصال کابل استفاده نکنید زیرا ممکن است مدار رابیشتر از اندازه گرم کرده و آتش بگیرند. 

 معرفی بخاری گازی 

بخاری های گازی از جمله رایج ترین نوع بخاری مورد استفاده در منازل می باشند و میتوان گفت در بین سیستم های گرمایشی بیشترین سهم را به خود اختصاص داده اند. بخاری گازی به صورت بخاری دیواری، بخاری زمینی، بخاری با دودکش و بخاری بدون دودکش تولید و مورد استفاده قرار می گیرند و نوع سوخت آن گاز طبیعی می باشد.

 

هنگام خرید بخاری گازی توجه به چه نکاتی الزامیست؟

  • اندازه ی محیط : اکثرا بخاری های گازی برای فضاهای باز و بزرگ و متوسط مناسب هستند.
  • هزینه : بخاری های گازی نسبت به بخاری های برقی گرانتر بوده اما از مصرف انرژی کمتری برخوردار هستند.
  • منبع گاز : اول از همه محیطی را که می خواهید بخاری را در آنجا قرار دهید بررسی کنید تا ببینید منبع گاز شما با مدلی که قصد خرید آن را داید تناسب دارد یا خیر.
  • دودکش دار یا بدون دودکش : بخاری هایی که دودکش دارند در هنگام روشن بودن غیر قابل حرکت هستند اما بخاری های بدون دودکش را در هنگام استفاده نیز میتوان تکان داد.

همچنین مدل های دودکش دار از طریق دودکش ، گازهای تولید شده را به بیرون از خانه منتقل می کند اما در مدل های بدون دودکش گازهای تولید شده در داخل اتاق باقی می ماند به همین دلیل باید محیط مجهز به تهویه ی مناسبی باشد.

 

مزایا و معایب بخاری گازی
مزایا و معایب بخاری گازی

نکات ایمنی هنگام استفاده از بخاری گازی

هرساله در کشورمان شاهد مرگ بسیاری از افراد به خاطر خفگی ناشی از بخاری های گازی هستیم. افرادی که در منزل و محیط کارشان از وسایل گازسوز استفاده می کنند باید نکات ایمنی زیر را خیلی جدی بگیرند.

  • از باز بودن مسیر دودکش اطمینان داشته باشید.

 برای تست می توانید فندک و یا کبریت را روشن کنید و سپس آن را جلوی دودکش داخل اتاق قرار بدهید اگر شعله ی کبریت و یا فنک به سمت بالا کشیده شود ، یعنی هوا از دودکش خارج می شود 

  • برای وصل کردن دستگاه به گاز از شلنگ های کمتر از یک و نیم متری استفاده نکنید و آن را در معرض حرارت وسایل گازسوز نیز قرار ندهید.
  • از قراردادن اشیایی مانند پرده، رختخواب ، لباس ، ظروف پلاستیکی و … در مجاورت بخاری گازی خودداری کنید زیرا ممکن است باعث وقوع آتش سوزی شود.
  • برخی از افراد لوله ی بخاری را درون یک ظرف آب گذاشته و دودکش برای آن نصب نمی کنند این کار کاملا برخلاف استاندارد ها می باشد و ممکن است حادثه آفرین باشد.
  • از بخاری گازی برای پخت و پز و یا گرم کردن مواد غذایی استفاده نکنید.

 

 

برخی از ویژگی های بخاری شرکت ایران شرق :

  • دارای شیشه های نشکن
  • مجهز به سیستم کنترل کمبود اکسیژن ODS
  • دارای استاندارد  ISO 9001 – ۱۴۰۰۱
  • دارای استاندارد TSE ترکیه
  • موفق به دریافت نشان CE اروپا
  • موفق به دریافت نشان EFQM
  •  دریافت نشان چشم الماس از فرانسه
  • موفق به دریافت نشان دلفین طلایی از سوئیس

 

 معرفی بخاری نفتی

در گذشته بیشتر از بخاری های نفتی استفاده می کردند که دردسر بیشتری نسبت به بخاری های گازی و برقی داشتند و هزینه ی سوخت آنها نیز بسیار بالاتر از بخاری های دیگر بود.

بخاری نفتی رایج ترین وسیله ی گرمایشی مورد استفاده در مناطق محروم از گاز شهری می باشد.

 

 

 

معرفی شومینه
معرفی شومینه

سیستم های گرمایشی پکیج

پکیج علاوه بر گرمایش محیط وظیفه ی گرم کردن آب مصرفی آن محیط را نیز بر عهده دارد.

این سیستم مانند بخاری به تنهایی نمی‌تواند گرمایش محیط را انجام دهد و باید به کمک سایر سیستم‌ ها از جمله رادیاتورها ، شوفاژها، فن کویل‌ ها و … این کار را انجام دهد.

اینکه میتوان برای تامین آب مورد نیاز و گرمای محیط از پکیج استفاده کرد و دیگر نیازی به آبگرمکن نیست و محیط کمتری را اشغال می‌ کند از مزایای این سیستم محسوب می شود.

 

موتورخانه

موتورخانه به فضایی در داخل یا خارج ساختمان ها گفته می شود که تمامی ابزارها و سیستم های مکانیکی و الکتریکی تولید گرما و آب گرم در آنها تعبیه شده و این وسایل و به دلیل اینکه بزرگ و سنگین هستند حتما باید در فضایی جداگانه از ساختمان نگهداری شوند تا هم استفاده از آنها بهینه و بهتر باشد و هم اینکه خطرات کمتری را برای ساکنین ساختمان ایجاد کند.

 

گرمایش از کف

سیستم گرمایش از کف یکی از مدرن ترین و پاکیزه ترین سیستم های گرمایشی می باشد.

در این سیستم از آب جهت انتقال دهنده ی حرارت استفاده خواهد شد و آب گرم از داخل لوله های پنج لایه که در کف اتاق ها جانمایی شده است عبور داده می شود و حرارت به صورت تشعشعی به محیط منتقل خواهد شد.

از مزایای سیستم گرمایش از کف می توان به موارد زیر اشاره کرد 

  • گرمایش یکنواخت
  • بدون سر و صدا
  • طول عمر بالا
  • صرفه جویی در مصرف سوخت
  • بدون حتی یک درصد اشغال فضا
  • در دید نبودن تجهیزات سیستم
  • ایجاد گرما تا ارتفاع دو متر
مزایای سیستم گرمایش از کف
مزایای سیستم گرمایش از کف

آیا سیستم گرمایش از کف سرطان زاست؟

عدم اطلاع از طرز کار سیستم گرمایش از کف باعث به وجود آمدن باور هایی غلط در میان مردم شده است. گرمایش از کف داغ نیست و آب با دمای حداکثر ۴۰ درجه در لوله های کف عبور می کند در نتیجه گرمایش از کف یکی از پاکترین و مطمئن ترین سیستم های گرمایشی می باشد.

 

سیستم های گرمایشی قرنیزی

سیستم گرمایشی قرنیزی به عنوان یک وسیله ی گرمایشی لوکس جایگزین بسیار مناسبی برای سیستم گرمایشی شوفاژ و گرمایش از کف بوده و معایب هیچ یک از این دو را ندارد. این سیستم های گرمایشی به نحوی طراحی شده اند که می توانند با انرژی و آبگرمکن خورشیدی با کارایی عالی کار کند. از مزایای این سیستم می توان به مواردی همچون : صرفه‌جویی در مصرف انرژی، کاهش لوله‌ کشی تاسیسات، انتقال گرما از پایین‌ ترین سطح و سرعت در گرمایش و عرضه در طرح‌ ها و رنگ‌ های مختلف اشاره کرد. این موارد سیستم گرمایشی قرنیزی را به گزینه ای قابل توجه برای منازل و برخی از اداره‌ها و ساختمان‌های بزرگ تبدیل کرده است.

 

سیستم گرمایش از سقف خانگی 

یکی از جدیدترین سیستم های گرمایشی سیستم گرمایش از سقف خانگی می باشد که حرارات در این سیستم اغلب از طریق مادون قرمز منتقل می شود و حرارت از طریق تابش مستقیم باعث گرم شدن کف ، اشیا و افراد واقع شده در مسیر می شود.

این سیستم باعث چرخش هوا نمی شود و در نتیجه آلودگی و غبار موجود در هوا به شدت کاهش می یابد.

از مزایای سیستم گرمایش از سقف خانگی می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • کنترل کردن مسیر گرما
  • گرم کردن یکنواخت محیط
  • کاهش آلودگی و گرد و غبار موجود در فضا
  • گزینه ای عالی برای اداره ها، سالن ها و انبارها

 

سیستم گرمایش از سقف خانگی
سیستم گرمایش از سقف خانگی

 سخن پایانی 

انتخاب بهترین سیستم های گرمایشی برای خانه بستگی به عوامل مختلفی از جمله :

شرایط آب و هوایی، نوع انرژی و میزان مصرف آن، فضای ساختمان و نیازهای اساسی دمایی و رطوبتی آن، قیمت اولیه دستگاه و … بستگی دارد.

ما در مقاله ی انتخاب مناسب سیستم های گرمایشی سعی کرده ایم تمام اطلاعاتی را که باید هنگام خرید این محصولات داشته باشید در اختیار شما عزیزان قرار دهیم امید است که نهایت استفاده را برده باشید.

اتو پرس بهتر است یا اتو بخار معمولی

۱۰ بازديد

اتو پرس بخریم یا اتو بخار معمولی

مطالب برگرفته از سایت گزینگ کالا

اتو یکی از رایج ترین و پرکاربرد ترین وسایل برقی در هر خانه ای به شمار می رود.در این مقاله به برخی از کاربردهای اتوپرس و اتوبخار معمولی می پردازیم و همچنین به سوال رایج اتو پرس بهتر است یا اتو بخار معمولی پاسخ می دهیم. اتو کردن لباس در واقع یک عمل مراقبتی در مورد لباس محسوب می شود زیرا هم شکل ظاهری بهتری به آن ها می بخشد و هم باعث افزایش طول عمر لباس می شود و در نهایت در هزینه‌های شما صرفه‌ جویی خواهد شد. برخی از افراد از اتو پرس و برخی دیگر از اتو بخار معمولی برای عمل اتوکشی استفاده می‌ کنند در حالی که هر دوی این وسایل برای از بین بردن چروک ‌های لباس‌ها از ترکیب بخار و فشار بهره می ‌برند اما افراد با توجه به تعداد لباس ‌ها، نوع لباس و زمانی که در اختیار دارند بهترین گزینه را انتخاب می کنند.

خاموش شدن خودکار اتو بخار

از مهمترین ویژگی های یک اتو بخار خاموش شدن خودکار آن می باشد. جدیدا تمام اتو بخار هایی که تولید می شوند از این ویژگی برخوردار هستند. با دارا بودن این ویزگی هزینه مصرف برق تا حد زیادی کاهش می یابد. خیلی وقت ها فراموش می کنید که اتو را از پریز برق دربیاورید که این خاموش شدن به صورت اتومات مشکل را حل کرده است. با خاموش شدن خودکار نگران سوختن لباس ها نیستید و با اطمینان بیشتری از آن استفاده می کنید. برای عزیزانی که کودک دارند نیز بسیا رمناسب است و نگران این نخواهید بود که به آن دست می زند زیرا اتو خاموش شده است و داغ نمی باشد.

کاربرد اتو پرس 

با استفاده از دستگاه اتو پرس یا اتو فشار می توانید در مدت زمان کوتاهی لباس های ساده یتان را با آن اتو کنید و باعث صرفه جویی در زمان و وقت با ارزش خود شوید. اگر چه اتو پرس در اتو کردن لباس ها و از بین بردن چین و چروک ها نسبت به اتو بخار معمولی سریع تر عمل می کنند اما برای اتو کردن تمامی لباس ها کارایی لازم را ندارند و برای اتو کردن برخی از قسمت های لباس مناسب نمی باشد. برای مثال اتو بخار های معمولی برای اتو کردن قسمت های خاص لباس مانند یقه کاربرد دارند در حالی که این قابلیت در اتو پرس وجود ندارد.

 

نحوه ی استفاده از دستگاه اتو پرس 

دستگاه اتو پرس را روی سطحی صاف قرار دهید و بعد از باز کردن قفل دستگاه دسته ی اتو پرس را به سمت بالا بکشید و دستگاه را به پریز برق بزنید و آن را روشن نمایید. بعد از این که صفحه ی اتو پرس شما داغ شد همانند یک اتو بخار معمولی می توانید دمای مورد نظر خود را با توجه به پارچه ی مورد نظر تنظیم نمایید. برای پارچه هایی که جنسشان کتانی و یا ترکیبی از اکریلیک و پشم هستند نیازی به فشار و زمان بالا نمی باشد زیرا در این پارچه ها مقدار گرما باید کم باشد و بخار زیادی لازم نیست. برای پارچه های جین ابتدا پارچه را مرطوب کنید تا نرم شود و همچنین نیاز به گرما و فشار طولانی تری دارند. پارچه هایی که از مواد کش دار ساخته شده اند در هنگام اتو کردن باید پارچه را محکم بکشید تا چین و چروک به وجود نیاید. برای اتو کردن پارچه های حساس و ظریف از بالشتک و یا پد بین لباس و صفحه ی اتو پرس استفاده کنید.

قسمت هایی مانند زیپ و دکمه های پلاستیکی را مستقیم زیر صفحه قرار ندهید. میتوانید آن ها را بصورت پشت و رو قرار دهید و یا با یک پد بپوشانید. راه دیگر برای از بین بردن چین و چروک قراردادن پارچه ای مرطوب بر روی لباس ها می باشد. بعد از پایان کار با اتوپرس، دستگاه را از برق بکشید و اجازه دهید که به طور کامل خنک شود سپس دستگاه را در جای خشک و خنک نگهداری کنید. با دانستن نحوه ی استفاده از اتو پرس به راحتی زمان و انرژی که برای اتو کردن صرف می کنید نصف کنید.

نحوه ی استفاده از دستگاه اتو پرس
نحوه ی استفاده از دستگاه اتو پرس

ویژگی هایی که باید هنگام خرید اتوپرس به آن توجه کنید

  • توان دستگاه
  • ظرفیت مخزن آب
  • تنظیمات بخار
  • تنظیمات دما
  • وزن دستگاه
  • میز اتوی آستین
  • مساحت بخش پرس

 

اتو پرس بهتر است یا اتو بخار معمولی

 

نکات ایمنی در نحوه ی استفاده از اتو پرس 

  • اتو پرس را بعد از هربار استفاده خاموش کرده و آن را روشن رها نکنید.
  • اگر سیم دچار پوسیدگی شده و یا دو شاخه به درستی کار نمی‌کند، از دستگاه استفاده نکنید.
  • بعد از خاموش کردن اتوپرس و قبل از جمع کردن آن، بگذارید دستگاه برای سی دقیقه الی یک ساعت خنک شود.
  • از نزدیک شدن به دستگاه، در حین آزاد سازی بخار بپرهیزید، زیرا خطر سوختگی وجود دارد.
  • قبل از کار با اتو پرس، ابتدا از پر بودن مخزن آب آن اطمینان حاصل کنید.
  • از استفاده همزمان دیگر وسایل برقی، با اتو پرس بپرهیزید.
  • برای عمکلرد بهتر و بیشتر از آب مقطر استفاده کنید.
  • قبل از شروع کار با دستگاه، ابتدا دفترچه راهنما و دستورالعمل‌ها را با دقت بخوانید.

 

کاربرد اتو بخار معمولی 

این نوع از اتو بخارها یک مخزن کوچک بر روی آن ها طراحی شده است که ظرفیت اندکی برای آب دارند و مناسب افرادی هستند که به صورت هفتگی حجم کمی از لباس ها را اتو می کنند. بخار این نوع اتو به گونه ای است که برای اتو کردن تعداد زیادی از لباس ها شما باید چند بار مخزن اتو را پر کنید تا بتوانید لباس ها به طور کامل اتو کنید.

نحوه ی استفاده از اتوبخار معمولی

قبل از استفاده از اتو بخار مخزن آب را به میزان کافی پر کنید ولی حتما دقت کنید مخزن بیش از میزان مشخص شده پر نشود و زمانی که اتو بخار خاموش است و صفحه فلزی آن کاملا سرد است این کار را انجام دهید. در صورتی که مخزن آب اتوی شما از بدنه ی اصلی اتو جدا می‌ باشد ، آن را طبق دستور العمل موجود در دفترچه ی راهنما پر کنید و به میزان آب مورد نیاز دستگاه دقت کنید. سیم اتو بخار را به پریز برق بزنید و تا زمانی که صفحه ی اتو کاملا گرم می‌شود منتظر بمانید که معمولا این زمان با یک چراغ  بر روی اتو بخار نشان داده می‌شود.

یر اساس جنس پارچه ی لباس، دمای مناسب برای اتوکشی را انتخاب نمایید و اگر نمی‌دانید چه دمایی را باید انتخاب کنید به راهنمای دکمه ‌های اتو بخار و یا برچسب لباس مراجعه نمایید. اگر پارچه ی شما رنگ تیره دارد برای محافظت از رنگ آن و پیشگیری از برق افتادن پارچه حتما از کاورهای محافظ اتو استفاده کنید تا بعد از اتوکشی شاهد آسیب رسیدن به پارچه نباشید. اتو را به طور مستقیم بر روی زیپ، دکمه و سایر وسایل تزیینی که جنسی غیر از پارچه دارند قرار ندهید زیرا این کار به صفحه ی اتو آسیب می‌رساند.

نحوه ی استفاده از دستگاه اتو پرس
نحوه ی استفاده از دستگاه اتو پرس

ویژگی هایی که باید هنگام خرید اتو بخار معمولی به آن توجه کنید 

  • وزن
  • جنس کف
  • صفحه کنترل
  • بخار عمودی
  • مخزن آب شفاف
  • سیستم ضد چکه
  • مخزن بخار قابل کنترل
  • خاموشی خودکار اتو
  • سیستم خود تمیز کننده
  • طراحی خوب و ارگونومیک

 

نکات ایمنی در نحوه ی استفاده از اتوبخار معمولی 

  • هرگز اتو بخار را به صورت مستقیم روی زیپ و دکمه و خود لباس قرار ندهید.
  • مدت زمانی که از اتو بخار استفاده می کنید آن را به صورت عمودی قرار دهید.
  • بعد از اتمام کار با اتو مخزن آب را حتما خالی کنید و اجازه دهید که صفحه ی فلزی کاملا سرد شود.
  • اتو وسیله ای برقی است و مناسب بازی فرزندان نمی باشد در نتیجه آن را در دسترس کودکان قرار ندهید.
  • دکمه ی دمای اتو را به حالت اولیه ی خود برگردانید تا برای استفاده ی مجدد با درجه ی انتخابی شما شروع به کارکند.

 

مزایا و معایب اتوپرس و اتوبخار معمولی 

دانستن مزایا و معایب هر کدام از اتو ها می تواند در انتخاب یک اتوی مناسب بسیار کمک کننده باشد و پاسخی مناسب برای اتوپرس بهتر است یا اتو بخار معمولی باشد.

 

مزایای استفاده از اتو بخار معمولی  

  • استفاده ی آسان و سریع
  • کاهش مصرف برق
  • داشتن قیمت مناسب نسبت به اتوپرس
  • داشتن وزنی کم و اشغال فضای کمتر
  • قابل استفاده برای پارچه های پشمی
  • به دلیل نوک تیز شکل ، مناسب قسمت های خاص مانند یقه می باشد.

 

معایب استفاده از اتو بخار معمولی 

  • افزایش زمان اتوکشی
  • قدرت و توان کمتر در مقایسه با مدل پرسی
  • مناسب نبودن برای اتو کردن ملحفه و پرده به دلیل صفحه ی کوچک تر
مزایا و معایب استفاده از اتو بخار معمولی
مزایا و معایب استفاده از اتو بخار معمولی

مزایای استفاده از اتو پرس 

  • سرعت بالا در عمل اتوکشی
  • دارا بودن صفحات در اندازه های متنوع
  • مناسب برای اتو کشی ملحفه بدون مراجعه به خشکشویی
  • قدرت و توان بالا در صاف کردن و از بین بردن چروک لباس

 

معایب استفاده از اتوپرس  

  • اشغال زیاد فضا
  • قیمت گران تر نسبت به سایر اتوها
  • برای صاف کردن سر آستین و یا کنار دکمه ها زیاد مناسب نمی باشد.
  • اتوکشی پارچه های نازک و یا چین دار نیاز به دقت بیشتری دارد

 

نتیجه گیری از مقاله اتو پرس بهتر است یا اتو بخار معمولی

اتو بخار ها از نظر مدل بسته به استفاده ی افراد در منزل یا محیط کارشان متفاوت می باشند امید است پس از مطالعه و بررسی کامل مزایا و معایب ، کاربرد ، نحوه ی استفاده و ویژگی های اتو پرس و اتو بخار معمولی بتوانید مناسب ترین اتو را برای خود انتخاب نمایید و به پاسخ سوال اتوپرس بهتر است یا اتو بخار معمولی رسیده باشید. فروشگاه اینترنتی گزینگ کالا با داشتن نماد اعتماد الکترونیکی از سوی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در زمینه ی لوازم خانگی فعالیت می کند تا تمام نیازهای مشتریان را به طور کامل برطرف سازد و همواره آماده ی خدمت دهی به مردم شریف کشورمان ایران می باشد ، امید است که بتوانیم خدمتگذاری خوبی را ارائه نماییم.

صفر تا صد آبمیوه گیری

۸ بازديد

راهنمای خرید آبمیوه گیری باکیفیت

مطالب برگرفته از سایت گزینگ کالا 

نوشیدن آبمیوه های تازه و خنک که سرشار از ویتامین های مورد نیاز بدن هستند و سلامتی و شادابی را به ارمغان می آورند در هر فصل یکی از لذت ‌بخش ترین مزه هایی است که می توان آن را تجربه کرد.برای این کار تنها کافی است یک آبمیوه گیری خوب در منزل داشته باشید تا در هر ساعتی از شبانه روز، طعم خوش میوه ها را مزه کنید. خرید آب میوه گیری اگر با دقت و احتیاط انجام نپذیرد می تواند برای کاربران مشکل ساز باشد. توجه به نکاتی که باید در هنگام خرید دستگاه آب میوه گیری بررسی شوند، تنها راهی است که می تواند به شما در تهیه ی یک محصول عالی و درجه یک کمک کند. در مقاله ی صفر تا صد آبمیوه گیری به بررسی تمام نکات مربوط به خرید این دستگاه اعم از نکات فنی، قیمت محصول، کیفیت بدنه، برندهای درجه یک و مواردی از این قبیل می پردازیم.

 

تاریخچه ی اختراع آبمیوه گیری

بر اساس بررسی هایی که تا بحال انجام شده است نوعی دستگاه آبمیوه گیری در سال ۱۹۳۰ توسط دکتر نورمن واکر ساخته شده که این دستگاه بر اساس رنده و فشرده کردن میوه و سبزیجات، آبمیوه ای بدون پالپ درست می ‌کرد. سپس در اواسط سال ۱۹۵۰ نخستین دستگاه آبمیوه گیری اختراع شد که این دستگاه بسیار سریع و داغ بود و حرارت بالای آن سبب از بین رفتن پروتئین و آنزیم میوه و سبزیجات می‌ شد. پس از آن در سال ۱۹۹۳ دستگاه آبمیوه ‌گیری دنده ای وارد بازار شد که حرارت آن بسیار کم بود و مواد مغذی را از بین نمی ‌برد. از سال ۱۹۳۰ تا کنون این صنعت همچنان در حال پیشرفت و نوآوری می باشد و دستگاه‌ های آب میوه ‌گیری مختلفی تولید و وارد بازار شده اند به طوری که امروزه در هر خانه ای یک دستگاه آب میوه گیری یافت می شود.

 

اختراع آب میوه گیری
اختراع آب میوه گیری

 

 انواع آبمیوه گیری موجود در بازار

آبمیوه گیری را می توان در دو نوع دستی و برقی و دو حالت تک کاره و چندکاره مشاهده نمود که افراد می توانند با توجه به نیاز و مدت زمانی که از دستگاه آب میوه گیری استفاده می کنند مناسب ترین دستگاه را برای منزل انتخاب نمایند.

 

معرفی قطعات انواع آبمیوه گیری

در این بخش صفر تا صد آبمیوه گیری شما را با قطعات یک آبمیوه گیری آشنا می کنیم که هر کدام از آن ها نقش بسیار مهمی در عملکرد دستگاه دارند.

  • موتور دستگاه
  • اهرم فشارنده
  • محفظه ی موتور
  • تیغه ی برنده
  • درپوش یا مخزن
  • صافی یا توری
  • صفحه ی برنده
  • صفحه کلید
  • درپوش دهانه
  • کلاهک صفحه برنده
  • سیم رابط
  • ظرف شیشه ای یا بلوری
  • حلقه ی بالا رونده
  • متصل کننده ی بالایی
  • پیچ و مهره و واشر
  • و …

 

 

نکاتی که باید هنگام خرید آبمیوه گیری به آنها توجه شود 

قدرت دستگاه :به طور کلی قدرت دستگاه آب میوه گیری از ۶۰۰ وات شروع می شود و در برخی از مدل های قوی تر به ۱۵۰۰ وات نیز می رسد. البته ناگفته نماند که انتخاب دستگاه بر اساس قدرت، به میزان استفاده ی شما نیز بستگی دارد.

صدای دستگاه : مطمئنا هیچ کس دوست ندارد صدای آزار دهنده ی دستگاه را تحمل کند زیرا لذت نوشیدن آبمیوه را به طور کامل از بین می برد به همین دلیل قبل از خرید به صدای آن توجه داشته باشید. نوعی آبمیوه گیری را انتخاب نمایید که دارای کمترین صدا و همچنین کمترین لرزش باشد و برای تشخیص میزان صدای آن می توانید دستگاه را روی یک سطح صاف و بدون حرکت قرار دهید.

دهانه ی ورودی آبمیوه گیری : نکته ی دیگری که باید به آن بسیار توجه شود دهانه ی ورودی دستگاه می باشد. سعی کنید آب میوه گیری هایی را انتخاب کنید که دهانه ی ورودی بزرگی داشته باشد زیرا دیگر نیازی نیست شما میوه ها را به قطعات بسیار کوچکی تبدیل کنید اما این کار برای آبمیوه گیرهای با دهانه ی کوچک الزامی است. البته به این نکته هم توجه داشته باشید که دهانه ی ورودی آنقدر بزرگ نباشد که میزان ایمنی دستگاه را پایین بیاورد.

 

 

 

جنس بدنه : بدنه ی بیشتر آب میوه گیری ها معمولا از پلاستیک ، استیل ، آلومینیوم و یا ترکیبی ساخته می شوند که همه ی آن ها از کیفیت خوبی برخوردار هستند اما بدنه ی استیل نسبت به سایر مدل های دیگر از مقاومت بیشتری برخوردار می باشد و از نظر زیبایی هم چشمگیر است.

جنس تیغه : جنس تیغه ی اغلب آب میوه گیری ها از فولاد، پلاستیک، تیتانیوم، استیل، سرامیک و …سخته شده اند که در میان این ها تیغه های استیل طرفداران بیشتری دارند و تیغه های پلاستیک نسبت به سایر تیغه ها مقاومت بسیار کمتری دارند.

 

 

نوع کارکرد آبمیوه گیری : همانطور که در بالا ذکر شد آبمیوه گیری دارای دوحالت تک کاره و چند کاره می باشد که بسته به سلیقه ی افراد می توانند یکی از مدل ها را انتخاب کنند. در میان خریداران این سوال که آب میوه گیری تک کاره بهتر است یا چند کاره بسیار مطرح می شود در جواب این سوال باید گفت که مسلما دستگاهی که تنها یک عملکرد را انجام می دهد بسیار قدرتمند تر از دستگاهی است که چندین عملکرد متفاوت را انجام می دهد.

 میزان مصرف انرژی : میزان مصرف انرژی دستگاه به میزان قدرت و کیفیت ساخت محصول بستگی دارد یعنی هر چه دستگاه قدرت بالاتری داشته باشد دارای مصرف انرژی بیشتری نیز خواهد بود. برای آگاهی از میزان مصرف انرژی دستگاه آبمیوه گیری می‌توانید به برچسب انرژی بر روی دستگاه مراجعه کنید.

 

سیستم ضد چکه : دستگاه های قدیمی همگی دارای مشکل چکه کردن باقیمانده ی آبمیوه از دستگاه بودند که تولید کنندگان برای رفع این مشکل سیستم ضد چکه را روی دستگاه آبمیوه گیری قرار دادند اما تمامی برند ها شامل این سیستم نمی باشد در نتیجه هنگام خرید از مجهز بودن دستگاه به سیستم ضد چکه اطمینان حاصل کنید.

 

مخزن تفاله گیر: مخزن آب میوه گیری‌ ها به دو صورت جدا از دستگاه و داخل دستگاه تولید می‌شوند. دستگاه هایی که دارای مخزن تفاله ی جدا هستند می توان به راحتی و حتی در بین کار نیز ظرف جمع‌ آوری تفاله را از دستگاه آب میوه گیری جدا کرده و محتویات آن را خالی کنید و حجم این مخزن‌ ها معمولاً بین ۲ تا ۳ لیتر می باشند. اما در مورد دستگاه هایی که ظرف یا مخرن جمع‌ آوری تفاله ی آنها در داخل دستگاه قرار گرفته  باید پس از اتمام کار ، دستگاه را باز کرده و مخزن را تمیز نمایید که این کار بیشتر از دستگاه‌ های با مخزن تفاله ی جدا از شما زمان خواهد گرفت.

 

مخزن تفاله گیر آبمیوه گیری
مخزن تفاله گیر آب میوه گیری

 

شستشوی دستگاه : برای شستشوی دستگاه باید قطعات آن به راحتی باز و بسته شوند بنابراین دستگاهی را انتخاب نمایید که به راحتی بتوان آن را باز کرد.

 

نکات مهم برای استفاده ی بهینه از آبمیوه گیری 

  • اگر می خواهید از میوه های هسته دار داخل آبمیوه گیری خود استفاده نمایید ، ابتدا هسته را از میوه جدا نمایید.
  • هسته ی میوه مانع چرخش موتور یا تیغه های آن می شود و همچنین به دستگاه آسیب می رساند.
  • از استفاده ی بیش از حد میوه جلوگیری نمایید تا به موتور آبمیوه گیری آسیبی وارد نشود.
  • از اجتماع بیش از حد تفاله در محفظه بالا جلوگیری نمایید.
  • همیشه از تمیز بودن صافی و محفظه آبمیوه گیری اطمینان حاصل نمایید.
  • از شستن موتور آبمیوه گیری خودداری نمایید و مراقب باشید تا آب به موتور نفوذ نکند.
  • قبل از روشن کردن آبمیوه گیری قسمت های متحرک و بالای دستگاه را محکم در جای خود قرار دهید.
  • قبل از استپ کامل و خاموش شدن آبمیوه گیری درپوش آن را باز نکنید.
  • آبمیوه گیری را به دور از دسترس کودکان قرار دهید.
  • برای میوه های نرم از مخلوط کن استفاده نمایید.
  • پس از استفاده از آبمیوه گیری فیلتر و صافی آن را با مسواک نرم تمیز نمایید.
  • با دقت به نظافت و تمیزی فیلتر بپردازید تا از گرفتگی و تفاله ها رهایی یابد.
  • چنانچه شیشه ی مخلوط کن را روی دستگاه قرار دادید اما نچرخید بدانید که کوبل ها مشکل دارند.
  • به مرور زمان این کوبل ها خرده می شود و شیشه مخلوط کن به درستی چفت نمی شود.
  • اگر آبمیوه گیری شما صدای ناهنجار می دهد ؛ لرزه گیر ها و کوبل باید تعویض شود.
  • برای گرفتن آب میوه های نرم مانند کیوی ، موز ، زردآلو و حتی گوجه فرنگی از دستگاه آب میوه گیری استفاده نکنید زیرا در روند ابمیوه گیری اختلال ایجاد می کند.

 

نوشیدن آب میوه

 

 نحوه استفاده از آب میوه گیری چهار کاره

کار با آبمیوه گیری : ابتدا قطعات مورد نظر برای آب میوه گیری را در مکان مورد نظر خود نصب و محکم کنید. سپس میوه های مورد نظر را شسته و به اندازه های مناسبی خرد نمایید و آنها را داخل آبمیوه گیری بریزید. با توجه به نرمی و یا سفتی میوه ها اقدام به تنظیم میزان سرعت دستگاه نمایید بعد دستگاه را روشن نمایید و اقدام به گرفتن آبمیوه کنید.

 کار با مخلوط کن : در این وسیله نیز شما مواد مورد نظر خود را در پارچ مخصوص مخلوط کرن ریخته و از محکم بودن درب پارچ اطمینان حاصل نمایید. سپس با توجه به نرمی و یا سفتی مواد اقدام به تنظیم سرعت دستگاه کنید. در برخی از دستگاه ها دکمه ای به نام دکمه ی پالس وجود دارد که به صورت لحظه ای از آن استفاده خواهد شد. این دکمه تا زمانی روشن می ماند که شما به آن فشار وارد کنید در غیر اینصورت خاموش خواهد شد.

کار با آسیاب : در برخی از مواقع ممکن است مواد آسیابی شما مانند گردو سفت باشد و در برخی از مواقع نیز مواد استفاده شده ی شما مانند گوشت مرغ پخته شده و یا دانه های گشنیز و غیره نرم باشد که در این صورت شما پس از بستن تیغه ی مورد نظر و همچنین استفاده از پارچ مناسب و ریختن مواد معین که در برخی از موارد ۱۵ گرم مواد غذایی می باشد، درب آن را محکم بسته و دستگاه را به مدت کوتاهی مانند ۳ ثانیه یک بار روشن کرده و سپس خاموش نمایید تا آسیاب انجام پذیرد.

 نتیجه گیری از مقاله صفر تا صد آبمیوه گیری

تغذیه ی خوب یکی از مهم ترین عوامل برای حفظ شادابی و سلامت می باشد به همین دلیل استفاده از مواد طبیعی و سبزیجات و میوه ها برای انسان ضروری است. وجود یک دستگاه آبمیوه گیری خوب علاوه بر اینکه تنوع نوشیدنی هایی که صرف می کنیم را بیشتر می کند، می تواند عادت خوردن مواد سالم را هم به زندگی ما بیاورد.