آرشیو مرداد ماه 1402

ارائه وبللاگ های آموزشی درباره ی محصولات خانگی

جدیدترین امکانات یخچال های امروزی

۹ بازديد

 

جدیدترین امکانات یخچال های امروزی

مطالب برگرفته از سایت گزینگ کالا

جدیدترین امکانات یخچال های امروزی از جنبه های گوناگونی قلبل بررسی هستند.این یخچال ها دارای برتری نسبت به مدل های قبلی هستند. از موتور کم مصرف و کم صدا و بدنه استیل باشکوه گرفته تا قابلیت اتصال به موبایل و امکان بررسی محتویات آن از راه دور که در این مقاله با این ویژگی یخچال ها آشنا می شوید.

شاید این سوالات برایتان پیش بیاید

  • یخچال خوب باید چه ویژگی وامکاناتی داشته باشد؟
  • تفاوت یخچال های امروزی با یخچال های قدیمی؟
  • چه چیزهای باعث وجه تمایز بین یخچال ها میشود؟
  • چه امکاناتی روی قیمت یخچال ها تاثیر گذار است؟

موتور اینورتر خطی

یکی از مهم‌ترین امکانات یخچال ها یا به عبارت دیگر تغییبرات موجود در یخچال‌های جدید، استفاده از کمپرسور‌های پیشرفته و کاملا متفاوت نسبت به نمونه‌های پیشین است. مزیت اصلی موتورهای خطی اینورتر، استفاده از جریان متناوب و با فرکانس مورد نیاز است. چون کم ‌و زیاد کردن دور موتور، مصرف انرژی و استهلاک کم تری نسبت به حالت سنتی یعنی قطع و وصل پیاپی دارد. در نتیجه‌ استفاده از این فناوری به ‌‌طور کلی هزینه‌ی برق مصرفی، کاهش چشم‌گیری خواهد داشت. به علاوه به دلیل راه‌ اندازی نرم با آمپر پایین این نوع موتورها، ضربه‌ای به سایر قطعات وارد نمی‌شود .و با صداهای اضافه و استهلاک خیلی کم تری مواجه خواهید بود. موتور خطی اینورتر یکی از قابلیت‌هایی است که هنگام خرید یخچال باید مورد توجه قرار گیرد.

بدنه‌ی تمام استیل

بسیاری از شرکت‌ها در یخچال‌های جدید خود از استیل ضد زنگ در بدنه‌ی دستگاه استفاده می‌کنند.که این ویژگی یخچال جدا از زیبایی در ایزوله کردن یخچال و عدم هدر رفت انرژی اثرگذار است. بدنه‌های تمام استیل حس محصولی باکیفیت و لوکس را القا می‌کنند. این دسته از یخچال‌ها از لحاظ استحکام در برابر رطوبت و زنگ‌زدگی مقاوم هستند .و از لحاظ قیمت نیز با نمونه‌ی مشابه و غیر استیل خود تفاوت قیمت دارند. ایرادی که شاید بتوان به این بدنه‌ها گرفت، در ابتدا همین قیمت بالاتر در کنار به جا ماندن اثر انگشت و چربی روی آن‌ها است. البته اگر از آن دسته افرادی هستید که از مگنت‌های تزیینی استفاده می‌کنید .یا از درب یخچال برای چسباندن یادداشت‌های مختلف با مگنت استفاده می‌کنید باید بدانید که بدنه‌ی تمام استیل مگنت را نمیتواند به خودش بگیرد.

راه حل

برای رفع این مشکلات، شرکت‌های مختلف به جای استفاده از استیل مرغوب و گران ‌قیمت از امکانات فولاد کربن با پوشش مشابه استیل، رنگ یا لمینت یخچال استفاده می‌کنند. این موضوع باعث می‌شود ضمن پایین آمدن قیمت، ظاهر یخچال شما فرق چندانی با یخچال‌های گران ‌قیمت نداشته باشد. همچنین، امکان استفاده از مگنت را روی این بدنه‌ها خواهید داشت. اما ایرادی بدنه‌های فولاد کربن دارای پوشش این است که نسبت به اجسام تیز مانند چاقو و مداد حساس هستند و به اصطلاح خط می‌افتند. این موضوع در صورتی که کودک در منزل دارید می‌تواند ارزش زیادی به خود بگیرد.

نور پردازی

چراغ‌های داخل یخچال وظیفه‌ی نور پردازی مناسب فضای درونی آن را دارند. اگر نور پردازی داخل دستگاه ضعیف باشد ممکن است در پیدا کردن ظرفی که در انتهای یک ردیف قرار دارد دچار مشکل شوید. معمولا یخچال ‌ها دارای یک لامپ در قسمت بالای فضای داخلی هستند.اما برخی مدل‌ها از چراغ ‌های کناری استفاده می‌کنند و در نتیجه هر طبقه از یخچال به ‌صورت جدا از هم نورپردازی خواهد شد. برخی مدل‌ها هم نورپردازی تئاتری دارند. این یعنی با باز کردن درب یخچال، نور به‌صورت آهسته روشن می‌شود و روشنایی آن کم‌کم زیاد میشود.

قفسه‌های قابل تنظیم و محفظه‌های روی درب

قابلیت تنظیم فضای قفسه ‌ها و امکان استفاده از فضای روی در، این امکان را فراهم می‌کند .که ظرفیت یخچال بالا برود و تا حدودی امکان شخصی‌سازی فضا متناسب با نیاز کاربر وجود داشته باشد. بدین ترتیب از هدر رفت فضاهای اضافه ممانعت به عمل می آید.

آب ‌ریز و یخ ‌ساز

اگر تصمیم به خرید یخچالی مجهز به یخ‌ساز و آب‌ریز بیرونی دارید، حتما به میزان مصرف روزانه خود توجه داشته باشید و آیا وجود چنین امکانی روی درب یخچال را از لحاظ زیبایی می‌پسندید یا خیر. تأمین آب دستگاه نیز باید مد نظر قرار بگیرد. البته مدل‌هایی نیز وجود دارند که دارای مخزن آب برای آب‌ریز هستند که این موضوع هر چند باعث می‌شود نیازی به لوله‌کشی آب نباشد، اما مجبورید تقریبا هر روز آن را لبریز بکنید.

پر کردن اتوماتیک

در آب‌ریزهایی که مجهز به این امکان باشند، می‌توانید ظرف خود را زیر آب‌ریز قرار بدهید و به سایر کارهای خود بپردازید. آب‌ریز ظرف شما را پر می‌کند و پیش از سرریز شدن آب، جریان را قطع میکند.

فیلتر تصفیه‌ی آب

آب‌ریزهای یخچال‌های پیشرفته معمولا به نوعی فیلتر تصفیه‌ی آب مجهز هستند که آب آشامیدنی با کیفیت‌تری به ارمغان می‌آورند. باید توجه داشته باشید داشتن یک آب‌ریز با چنین امکاناتی باعث اشغال شدن فضا روی درب دستگاه شما خواهد شد .طبیعی است که ممکن است کمی از فضای داخلی درب یخچال را ازشما بگیرد.

سرمای انحصاری

با استفاده از این قابلیت بخش‌های مختلف یخچال فریزر روی یکدیگر تأثیر دمایی نمی‌گذارند و به همین جهت بهترین نگهداری از مواد غذایی صورت بگیرد. این ویژگی که اغلب در یخچال فریزرهای پیشرفته با دو کمپرسور دیده می‌شود.مانع تأثیرگذاری هوای سرد فریزر روی مواد غذایی داخل یخچال می‌شود .و با کاهش رطوبت در فریزر و افزایش آن در یخچال می‌شود، به ماندگاری مواد غذایی کمک خواهد کرد.

قابلیت درب دوگانه

این قابلیت باعث می‌شود زمانی که به مواد غذایی مانند بطری‌های نوشیدنی نیاز دارید بدون باز کردن درب اصلی ، درب خارجی را باز کنید. در نتیجه‌ی هدر رفت انرژی کم تر و هزینه‌ی برق مصرفی کم میشود.

تماشای سریع

برخی مدل‌ های یخچال‌ های هوشمند این امکان را به شما می‌دهند که بدون باز کردن درب ی، از طریق صفحه ‌نمایش تعبیه ‌شده روی آن راببینید.و البته به کمک دوربین داخلی، محتویات یخچال را ملاحظه بفرمایید.

یخچال فریزر با کشو نگهداری مواد غذایی تازه

  • دمای کشوی نگهدارنده قابل تنظیم هستند و با توجه به نوع موادی که در آن قرار می دهیداز صفر درجه تا ۴ درجه قابل تغییر است.
  • یک کشوی آن دارای یک محظه مطمئن برای نگهداری کردن از ماهی ، گوشت و دیگر محصولات گوشتی است. هوای سرد از قسمت فریزر به داخل این کشو وارد می شود و باعث ایجاد دمای پایین تری در آن می شود.
  • یکی از کشوی این یخچال با سامانه رطوبتی قابل تنظیم نه تنها فضای ایده آل و کافی برای نگهداری از میوه ها و سبزیجات فراهم می کند، بلکه آنها را تا مدت طولانی تازه و با طراوت نگه می دارد.

اطلاع از محتویات داخل یخچال

در مورد محتویات داخل یخچال، این نوع محصولات هوشمند به دو روش به ما کمک می‌کنند. اول اینکه می‌توانند در صورت رو به اتمام بودن ماده‌ی غذایی خاصی که در یخچال قرار دارد هشدار دهند. دیگر اینکه به لطف مجهز بودن به دوربین داخلی و اینترنت، حتی زمانی که خارج از منزل هستیم .و مطمئن نیستیم که مثلا شیر در یخچال داریم یا خیر.می‌توانیم از طریق گوشی هوشمند خودمان به دوربین پانورامای داخل یخچال وصل بشویم و موضوع را بررسی بکنیم.

مهمترین نکات برای افزایش طول عمر ماشین لباسشویی

۱۳ بازديد

مهمترین نکات برای افزایش طول عمر ماشین لباسشویی

مطالب برگرفته از سایت گزینگ کالا 

دراین قسمت درباره ی مهمترین نکات برای افزایش طول عمر ماشین لباسشویی میپردازیم. راهکار استفاده از یک ماشین لباسشویی تنها جمع آوری لباس ها و ریختنشان در ماشین نیست. نکات بسیاری است که با رعایت نکردن هر یک از آنها خسارت زیادی به ماشین و لباس هایتان ممکن است وارد بشود. همه ما طرز استفاده ازماشین لباسشویی را به خوبی می دانیم .اما گاهی اوقات با نداشتن اطلاعات کافی باعث کوتاه شدن طول عمر دستگاه ، از بین رفتن بافت لباس ها و خرابی دستگاه می شویم. بهتر است پس از خرید هر دستگاهی در مورد کارکرد صحیح آن مطالعه کنیم حتی اگر یک وسیله ای مانند ماشین لباسشویی باشد که قبلا از آن استفاده کرده ایم. با پیشرفت صنعت، عملکرد و امکانات جدیدی اضافه شده است که دانستن آنها می تواند باعث افزایش طول عمر ماشین لباسشویی شود.

مهمترین نکات برای افزایش طول عمر ماشین لباسشویی

 

پس برای پیشگیری از خرابی ها، بالا بردن راندمان و افزایش طول عمر ماشین لباسشویی به معرفی تعدادی از اشتباهات رایج می پردازیم.

از کنار صدای تق تق به آسانی نگذرید

صدای تق تق ماشین وقتی ماشین لباسشویی جدیدی می خرید: ابتدا باید آن را روی سطح صاف و مناسب نصب کنید. ماشین وقتی بلرزد یا تق تق کند باید ماشین لاسشویی را تعویض یا هزینه زیادی را صرف تعمیر و نگه داری آن کنید .پس بهتر است حتما هنگام نصب از نمایندگی معتبر درخواست راهنمایی کنید و تا زمانی که فرد متخصص ماشین لباسشویی را نزد شما آزمایش نکرده از آن استفاده نکنید.

 زیپ های باز لباس هایتان را ببندید

همیشه دقت داشته باشید که وقتی لباسی را که دارای زیپ میباشد داخل ماشین لباس شویی می اندازید حتما زیپ آن را بسته نگه دارید چون به شدت ممکن است به لباس های دیگر شما آسیب بزند. تماشا میکنید که یک نکته ساده به راحتی می تواند شما را از پرداخت هزینه های اضافی دور کند.

 پودر بیش از حد ممنوع

پودر بیش از اندازه همیشه خوب نیست. اگر می خواهید بعد از شستشو لباس های تمیز داشته باشید طبق دستور از پودر شوینده استفاده کنید، استفاده بیشتر از حد مجاز از مواد شوینده کار ماشین را خراب میکند.

 لباس ها را داخل ماشین لباسشویی جمع نکنید

بد بو شدن فضای ماشین ناشی از جمع آوری بیش از یک یا دو روزه لباس هاست که چندان جالب نیست همیشه بعد از شستشو در ماشین را باز بگذارید تا خشک شود اگر ماشین لباسشویی بوی بدی داد با نصف فنجان جوش شیرین ماشین را ضدعفونی کرده و تمییز کنید.

 ماشین لباسشویی را با پاک کننده های خانگی ضدعفونی بکنید

یک فنجان سرکه و جوش شیرین را داخل ماشین بریزید و ماشین را روشن کنید تا چرخ کوتاهی بزند. با این کار درصد قابل توجهی از باکتری ها از بین خواهند رفت.

شستشوی  فیلتر ماشین لباسشویی مهم می باشد

همیشه حواستان به فیلتر ماشین لباسشویی باشد. همه ماشین ها فیلتر دارند فیلتر ماشین را بیرون بیاورید و بشویید که از انسداد آن جلوگیری کرده باشید. اگر نمی‌دانید فیلتر کجاست به دفترچه دستگاه مراجعه کنید و همین‌طور آب‌هایی که داخل درب جمع شده را پاک کنید.تا بوی بدی نگیرد بعد دکمه شست وشو را بزنید تا باقی مانده پودرها شسته شود.

 به لیبل پشت لباس ها دقت کنید

ماشین لباسشویی های مدرن برای انواع لباس ها دور های متفاوتی دارند به همین منظورقبل از قرار دادن لباسها داخل ماشین لیبل آن ها را چک بکنید. با انجام این نکته ها به عمر ماشین لباسشویی و لباس افزوده و نهایت دقت و توجه را در نگهداری از آنها به خرج بدهید.

جلوگیری از ورود نوسانات برق؛ مهم‌ترین نکته برای نگهداری از ماشین لباسشویی

با توجه به اینکه نوسانات شدید برق وجود دارد، احتمال اینکه قطعات داخلی مانند برد و موتور کامل یا نیم سوز شوند  بسیار است. بنابراین برای نگهداری از لباسشویی سعی کنید در زمان کم مصرفی برقی استفاده کنید و ان را در ابتدای شب روشن نکنید.

انتخاب شوینده با کیفیت

نکته دیگری که در نگهداری از ماشین لباسشویی وجود دارد و باید به آن توجه کنید استفاده از مواد شوینده  با کیفیت است. اگر از شوینده‌ های غیر استانداردی استفاده کنید باعث آسیب رساندن به لباس ها شده و د رمدت زمان کمی به قطعات لباسشویی مانند هیتر، سنسور دما و سطح آب و پمپ تخلیه می شود. 

میکروسوئیچ

در لباسشویی ها قفل خاصی تعبیه شده که به ان میکروسوئیچ می گویند و از باز شدن ناگهانی درب جلوگیری می کند. با فشرده شدن دکمه شروع به کار، میکروسوئیچ درب دستگاه را قفل می‌کند و تا پایان شستشو قفل باقی می‌ماند. نوسانات برقی و ضربه خوردن به این قطعه باعث می‌شود که خراب شود و در بعضی از مواقع کاربر با مشکل باز نشدن درب لباسشویی روبرو گردد.

کنترل پنل

ماشین لباسشویی های امروزی صفحه کوچکی با تعدادی دکمه  دارد که این امکان را به شما می دهد برنامه شستوشوی را به دلخواه انتخاب کنید و اگر خواستید دمای آب و دور موتور را تغییر دهید. از فشردن بی خودی دکمه ها خودداری کنید زیرا باعث هنگ کردن لباسشویی و خرابی برد ان می شود. برای تمیز کردن این قسمت نیز از آب و مایعات زیاد استفاده نکنید.

 

راه های تشخیص تلویزیون تقلبی و قاچاق در بازار

۹ بازديد

 راه های تشخیص تلویزیون تقلبی و قاچاق در بازار 

 فروشگاه اینترنتی گزینگ کالا

حتما شنیده‌اید که محصولات تقلبی و یا قاچاق در بازار زیاد شده‌اند، مخصوصا در بازار لوازم دیجیتال و لوازم صوتی و تصویری مشابه تلویزیون‌های برندهای معتبر. اکثر محصولات دیجیتال یا وارداتی هستند، یا مواد اولیه لازم برای ساخت آن‌ها از خارج از کشور وارد می‌شوند ، به همین دلیل است که با بالا رفتن نرخ ارز، تولید محصولات تقلبی و سود بسیاری را عاید تولیدکنندگان این محصولات کرده و آن‌ها را برای تولید بیشتر اجناس تقلبی وسوسه می‌کند. به شما توصیه می‌کنیم با مطالعه این گزارش، با داشتن اطلاعات کافی از راه‌های تشخیص تلویزیون اصل از تقلبی، از خرید اشتباه در امان بمانید. قبل از بررسی موارد اساسی برای تشخیص تلویزیون اصل از تقلبی و کالای قاچاق، لازم است با معیار های کلیدی خرید تلویزیون آشنا شوید.

گام اول : تفکرات عامیانه را دور بریزید

برخی از افراد جامعه به اشتباه فکر می‌کنند میان اجناس تقلبی و اصل، حتما اختلاف قیمت چشمگیری وجود دارد، اما باید بگوییم که از این نظر، سود جویان یک قدم از شما جلوتر هستند. آن‌ها برای جلوگیری از هرگونه سوء‌ظن، بازار را رصد کرده و اجناس خود را با قیمتی مشابه قیمت محصولات اصل عرضه می‌کنند. پس این تصور را کنار بگذارید.

گام دوم : نشانه‌های کوچک را در نظر بگیرید

کالاهای معتبر، دارای بسته‌بندی کامل با رنگ و جنس با کیفیت هستند، اما محصولات تقلبی اغلب دارای نقص در بسته‌بندی می‌باشند، پس توجه به بسته‌بندی می‌تواند سرنخ‌های خوبی به شما بدهد. به عنوان مثال روی بسته‌بندی محصولات ال‌جی، لوگوی شرکت به صورت بزرگ روی کارتن چاپ شده و به صورت برچسبی نیست. در مورد برند سامسونگ نیز، علاوه بر درج کامل لوگو و علامت مخصوص توزیع کننده کالا، باید به املای صحیح SAMSUNG دقت کنید.

گام سوم : به ظاهر با کیفیت دقت کرده و عیب ها را دست کم نگیرید

در این مورد دقت بیشتری لازم است. محصولات اورجینال دارای بدنه‌ای با کیفیت و بی‌عیب هستند.اما به دلیل کارگاه‌های غیراستانداردی که در آن تلویزیون بدون گارانتی تولید می‌شوند، امکان وجود زدگی، لبه‌های تیز، سطوح پوسته پوسته شده و بی‌کیفیت وجود دارد.

گام چهارم : دقت به شماره سریال دستگاه

بررسی تطابق شماره سریال دستگاه، با شماره‌ای که روی کارتن، پشت دستگاه و برگه‌های گارانتی مشاهده می‌شوند، بسیار حائز اهمیت است. این شماره سریال در تلویزیون‌های سامسونگ با طی مسیر Menu -> Support ->   Contact Samsung، و در تلویزیون های ال جی از مسیر General -> About This TV -> TV Information، قابل مشاهده است. شماره سریال محصولات سامسونگ را در سایت سامسونگ، و شماره سریال محصولات ال جی را در سایت ال جی ثبت کنید. در صورت ثبت موفقیت‌آمیز، دستگاه شما قابل اطمینان خواهد بود.

گام پنجم : صحت ادعاهای فروشنده در مورد محصول را چک کنید

وقتی فروشنده ادعایی در مورد محصول شما می‌کند، حتما باید صحت آن بررسی شود. به عنوان مثال، وقتی گفته می‌شود محصولی دارای صفحه نمایش با کیفیت  ۴K است، حتما یک فیلم  ۴K را روی آن امتحان کنید.به همین ترتیب ادعاهایی که در مورد قابلیت پخش تصویر سه بعدی، صدای فراگیر و موارد دیگر هست را نیز ارزیابی کنید.

گام ششم : اهمیت و ارزش گارانتی را دست کم نگیرید

گاهی اوقات خرید یک محصول اورجینال هم می‌تواند دردسرساز باشد. محصولاتی که علی‌رغم اصل بودن، از مبادی قانونی وارد کشور نشوند.. پس یا باید آن‌ها را به تعمیرکاران متفرقه بسپارید، یا به شرکت‌های گارانتی گمنام مراجعه کنید .که در این صورت هیچ تضمینی بابت استاندارد بودن قطعات تعویض شده وجود ندارد.

گام هفتم: قیمت خرید تلویزیون

بسیاری از افراد فکر می کنند با توجه به قیمت میحصولات می توانند تشخیص دهند که تقلبی است یا اصل؟ حتما با خود می گویید که محصولات اصل از تقلبی گران تر هستند؟ اما سخت در اشتباهید زیرا افراد سودجو محصولات تقلبی را نیز طوری قیمت گذاری می کنند که متوجه تقلبی بودن آن نشوید و آن ها مانند محصولات اصلی به فروش می رسانند.

گام هشتم: سایز و اندازه تلویزیون

سعی کنید قبل از خرید به وب سایت های معتبر سر بزنید و سایز و ابعاد آن را د رداخل سایت چک کنید. بنابراین با توجه به این موضوع در هنگام خرید می توانید متوجه سایز تلویزیون شوید و به اصل و تقلبی بودن ان پی ببرید. 

گام نهم: ریموت کنترل تلویزیون

توجه کردن به ریموت تلویزیون یکی دیگر از راه های تشخیص تقلبی بودن تلویزیون است. ریموت کنترل تلویزیون  دارای ویزگی های عالی هستند که در تلویوزیون های تقلبی وجود ندارد. لوگو در ریموت تلوبزیون های اصل درج می شود و با این ویزگی نیز می توان آن را تشخیص داد.

قدم آخر : از جای مطمئن خرید کنید

به جرات می‌توان گفت مهم‌ترین کاری که برای اطمینان از انجام یک خرید بی دردسر می‌توان انجام داد،خرید از فروشندگان معتبر و با سابقه می باشد. شرکت‌هایی که با تجربه های زیاد سعی و تلاش برای حصول اطمینان و کسب اعتبار نزد مشتریان خود تلاش کرده‌اند، هم تجربه بالا در تشخیص محصول با کیفیت  دارند و هم اعتبار خود را با فروش محصولات تقلبی خدشه‌دار نمی‌کنند